Wednesday, July 22, 2009

D'MUARA DORANI


Dorani Bayu Resort .....







Mesyuarat bermula....



Di SMK Sg Besar....




Mesyuarat Penyelarasan Pemantauan Pasukan 'TASK FORCE' SSQS Negeri Selangor 2009 telah diadakan pada 21-22 Julai 2009 (Selasa-Rabu). Mesyuarat kali ini diadakan di Dorani Bayu Resort, D'Muara Marine Park, Sungai Hj Dorani, Sungai Besar, Sabak Bernam.Semua KUTV dan GPB 10 daerah dalam negeri Selangor telah menghadiri mesyuarat ini. Turut hadir wakil PKG daerah Sabak Bernam
Bermula jam 2.30 petang 21 Julai 2009 hingga 2.30 petang 22 Julai 2009, mesyuarat telah mencapai beberapa resolusi untuk tindakan pihak-pihak yang berkenaan.
Agenda bermula sebaik sahaja ahli mesyuarat sampai ke lokasi dengan perbincangan latihan PC Lab baru untuk sekolah-sekolah terpilih tahun 2009 disampaikan oleh Syarikat Imperical Sdn Bhd. Perkara-perkara berkaitan tarikh & lokasi latihan dicapai untuk tindakan susulan KUTV semua daerah.
Selepas minum petang, mesyuarat diteruskan dengan persembahan kompilasi montaj sekolah bestari yang mengambil masa kira-kira 1 jam. Mengakhiri agenda pada petang pertama ialah taklimat tentang program Score A yang tamat pada jam 7.00 mlm dan hidangan makan durian. Mesyuarat bersambung semula pada jam 9.00 malam selepas menikmati hidangan yang disediakan oleh restoran D'Muara yang enak tidak terkata.
Sesi malam diisi dengan pelaporan pemantauan SSQS yang telah dibuat oleh kumpulan TASK FORCE yang telah bergerak ke sekolah-sekolah bestari pada 14-17 Julai lalu. Hasil pembentangan, mesyuarat telah bersetuju untuk membincangkan dan mencapai kata putus berhubung perkara sistem filing di sekolah. Mesyuarat ditangguhkan pada jam 11.15 malam.
Pada hari kedua22 Julai 2009, ahli mesyuarat telah bergerak ke SMK Sg Besar untuk lawatan penanda arasan ke 2. Pelbagai ilmu ditimba semasa lawatan ini disamping menikmati hidangan spesial - soto, bubur jagung dan nasi ambeng sebelum berangkat pulang. Sebelum itu mesyuarat telah mencapai kata putus berhubung sistem filing dengan persetujuan berikut :
1. Semua dokumen formal difailkan dalam FAIL PUTIH urusan pejabat.
2. GPB perlu menyediakan minima 6 folder (fail hitam kulit tebal) iaitu:
i. Folder surat menyurat
ii.Folder Minit
iii. Folder Pekeliling
iv. Folder Briged Bestari
v. Folder Aset Alih & Inventori
vi. Folder Dokumen Sokongan Terkini
Dalam pemantauan ke 2, semua sekolah bestari hendaklah memastikan semua folder di atas telah disediakan dan ditunjukkan oleh GPB. Mesyuarat yang dipengerusikan oleh En Zahri bin Hj Ramlan KTP Unit ICT JPN Selangor telah berakhir dengan penuh kepuasan atas layanan pihak SMK Sg Besar dan kejayaan mencapai kata putus untuk kebaikan bersama. Cadangan mesyuarat seterusnya ialah di daerah Hulu Langat. Berjumpa di sana !!!

4 comments:

  1. Tahniah pada warga SMK Sg Besar. PSS anda memang menakjubkan.

    ReplyDelete
  2. Nasi ambeng tu memang delicious.

    ReplyDelete
  3. Ibrahim, please send me all the photos you have taken from the chalet to SMK Big River...terutaman clip video mesyuarat.

    ReplyDelete
  4. Sorry Bro Brahim...gambar yang dipost telah dimasukkan ke posting sebelumnya. Gambar masih digunakan jangan risau. Yang lain-lain tolong zip and send them to me, please

    ReplyDelete